BA

In-počasie
LenPoSlovensku

Banský náučný chodník - Špania Dolina

V apríli 2006 otvorili na Španej Doline "Malý banský náučný chodník". Chodník je prístupný pre verejnosť formou individuálnej turistiky alebo so sprievodcom.

Historický banícky chodník

Chodník: Prechádzka začína pri Klopačke, odtiaľ stúpajúcim chodníkom popri šachtách a štôlniach na Fajtlovú - najstrmší úsek chodníka, ktorý preklenie výškový rozdiel z námestia 728 m.n.m. do 800 m.n.m - vyhliadkové miesto na halde Maximilián. Nádherný výhľad na Kremnické vrchy. Ďalšie pamiatky na nachádzajú v rovnakej výške, takže vychádzka pokračuje len po vrstevnici a potom späť dolu na námestie. V rámci možností je chodník udržiavaný počas celého roka v schodnej kondícii okrem extrémnych situácií zapríčinených počasím.

Ako sa tam dostanete:

a) od Banskej Bystrice smer Donovaly, 100m za benzínovou pumpou Slovnaft odbočiť doprava: Uľanka, Špania Dolina, na rázcestí popod železničný most 4 km hore dolinou, koncová cesta.

b) od Martina, Ružomberka, míňate po ľavej strane obec Uľanka. Na konci obce odbočiť doľava - Špania Dolina, na rázcestí popod železničný most 4 km hore dolinou, koncová cesta.